onsdag 15 maj 2019

Kryck och protesklubben

 Oj vilken härlig doft i morse då jag steg upp och öppnade dörren till balkongen och tog upp några glas ( balkongen inglasad)  ...ny klippt gräs. Vi bor nere på marknivå så den slog emot mig så kraftigt denna doft...oj den doften förknippar jag med sommar.





Tog mig en kopp kaffe och drack den ute på balkongen just bara för att njuta av denna doft och som jag har så många gånger sagt ..ju äldre jag blir desto bekvämare blir jag och det var ju så skönt att jag inte behöver klippa gräset själv då vi bor i höghus utan det gör gårdskarlen.

Mikko var idag till läkaren för han har ju också problem med sina knän då han i ungdomen spelade fotboll så dom fick sig ganska allvarliga törnar och han har dom också opererade.Dom har  i planerna att inom dom närmaste åren att lägga knä proteser ( eller vad det heter )

Måste låna dessa ord som min kompis sa då jag pratade med henne idag något i den stilen  att 
 " Hur är det i kryck och protes klubben" och man kan nog gott börja använda dessa ord  här. Men som sagt  nu är det bäst att försöka ta emot all hjälp vi blir erbjudna för att sen längre fram då kidzen flygit ur boet kunna  resa runt och gå utan värk i benen/knäna.

Det blir nog bra det här bara det blir färdigt och "kryck/protesklubben" kan byta namn till  
" Duracell klubben ".....vi kommer nog tillbaka pigga och krya fast det nu känns lite trögt i lederna.

Sen vill väl en del veta hur jag känner då Finland inte tog sig till finalen på lördagen i eurovisionen. Om jag säger så att visst skulle det varit roligt om Finland skulle varit med i finalen men den skulle ändå inte ha klarat sig där.

Ni som igår såg på semifinal 1 är  säkert är ännu i chock av att Island tog sig till final men jag  kan jag bara säga som så att ni kommer vara ännu mera i chock efter lördagen för jag tror stark på att den kommer klättra högt upp på listan ( enligt min smak och eurovision fansens)

När vi nu  är inne på ämnet chock så skall jag chockera er ännu mera och säga som så att jag är super glad att Island tog sig till final. Jag har faktiskt hört på den idag jätte mycket och mina öron tycker bara mera och mera om den låten... sorry till er som hatar den .....men den hör till mina favoriter.





Så från semifinal 1 fick jag med 7 av mina favoritlåtar av 10 ..helt  nöjd. I morron fortsätter det med semifinal 2. 

Dagen kommer inledas med ESC låtar , fortsätta hela dagen med ESC låtar för att sluta dagen med ESC låtar och tio bidrag som går vidare final. I morron håller jag hårt för Norge att dom kommer till final.

Det bästa med finalen på lördag är nog slutspurten och ännu roligare om där råkar bli två eller tre länder med något så nära poäng att den sista röstomgången är det avgörande.

Spännande och se vilken låt/land vinner på lördag ifall det blir att åka och se ESC live 2020.....skulle inte ha något emot att åka till Island på eurovision i nästa år.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar