lördag 4 maj 2019

Telefonsamtal

Drar en lättnadens suck att det snart blir måndag och hur hemskt det kanske låter i mångas ögon/öron så är jag så otroligt glad och lättad att pappa skall igen en vecka på intervall. Då vet jag var han är ,  där är regelbundna mat tider och skötaren dygnet runt och jag får koppla av en vecka .




Det är så jobbigt varje gång telefonen ringer så hoppar jag till och funderar vad det är denna gång och var på världen han är och yrar.





Som idag så hade jag planera att inte göra något ...förstås har ju haft många sådana dagar nu då  jag är sjukledig att jag inte gjort så mycket. Men hade planerat en sådan dag idag att jag kopplar av med bastu och sitta och njuta på balkongen. Tycker ibland det är så skönt att bada bastu mitt på dagen. Nå hur gick det med min härliga koppla av dag....på skit förstås.






Sitter och kastar bad då jag hör att telefonen ringer och så var det samtal från hemvården....då hon hade kommit till pappa så var han på väg ensam och handla....nå vad fanns det annat och göra än att sluta  mitt bastu badande  ...hastigt tvätta av mig  och säga åt Mikko att nu far vi till farsan innan han hinner beställa taxi och sticka iväg.







Så for vi då med han till affären ...han som hade svårt och gå, jag hoppande på kryckor och Mikko som körde matkärran ....oj herre jösses vilken cirkus innan vi var hemma tillbaka. Det skulle ha gått snabbast om Mikko skulle farit ensam men då pappa sa att han också skall med och jag for sen också med och såg vad som skulle köpas åt pappa.

Ni vet ju hur stora dessa matbutiker är i Åbo och innan vi kommit igenom hela matbutiken så måste pappa åtminstone 5 gånger sätta sig ner då han inte orkade gå. Vi kunde ju inte ta rullstol med denna gång då jag hade kryckor för ingen av oss skulle ha kunnat skuffa rullstolen.

Nå väl då vi fört hem farsgubben och hans matkasse så kom vi hem och började fixa kvällsmat åt oss som idag blev hemlagade hamburgaren och pommes. Många kanske undrar varför vi inte tog pappa med hit och äta men jag kan inte ha Mikko och vara som en betjänt åt både mig och pappa och kuska oss hit och dit då inte jag kan köra bil så därför bestämde vi så här ikväll.

Men vi fick till slut en riktigt rolig kväll  och det var ju final för tv programmet Putous och Jaromirs  och min favorit vann kväll. Slutet gott allting gott.








Trevlig lördag kväll åt er alla.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar