onsdag 8 maj 2019

Nu har jag provat det....vad???

Nu är det gjort och jag lovade skriva i bloggen och berätta om det då jag bestämt för att prova det . Vad kan det vara månne vara.....jo att sitta hemma på soffan och handla från Prisma!!!





Alltså är HELT såld  för denna tjänst och då var detta min första gång. Nu kommer jag verkligen att erkänna att efter detta försök så kommer jag absolut att minska mitt springande i mataffären.



Alltså herre jösses så bekvämt. Lyfter hatten åt affärer som har denna service att erbjuda , jag kommer i alla fall att bli en trogen användare av denna service. Satt i morse med min inköpslista och drack en kopp kaffe och började sakta men säkert klicka varor i sk kundvagnen.






Det visade hela tiden listan vad jag klickade dit, visade hela tiden priset på inköpen och jag strök över vart efter på min inköpslista.Tog förstås en liten stund att hitta rätt i vilka grupper alla varor fanns.....skulle ha dill och det fick jag söka en liten stund extra men det kom upp i avdelningen örter.




Sen då jag skulle klicka bananer så klickade jag hur många jag skulle ha. I morron skall jag laga lax i ugnen och då klickade jag  på laxbilden och hur stor jag skulle ha....klickade 800g  och helt passlig bit för oss tre ...Michelle gillar inte fisk.

Dom har ett super bra urval inom alla kategorier....behövde Wc-ankka ( tvättmedel) och klickade 1 st , handtvål 1st.....fy tusan så bekvämt. Jag skulle ju villa handla igen för det var verkligen så roligt och bekvämt.




Sen finns det om man vill ha det hemkört eller själv söka kassarna , sen finns det olika tider som man kan välja när man vill söka det eller få det hemkört.

Att söka kassarna själv är lite billigare än att få det hemkört. Med S-kortet kostar det at söka 4.90e men då borde jag ha beställt igår och då jag beställde idag före kl10 så betalade jag 10e och skulle fått det hemkört för det priset. Men det visste jag inte.




Så nästa gång så måste jag komma ihåg att beställa varorna en dag före så då får jag dom hemkörda för 10e.  Själv tycker jag inte 10 euro är farligt pris om du tänker att då plockar dom ihop alla varor åt dig, packar dom i kassar och kör kassarna hem till dörren och sen är det bara att plocka upp varorna. Kan inte bli bättre.

Jag vet ju inte om jag kanske skulle använda denna service om jag bodde ensam för då är ju också matkonsumtionen mindre. Men detta är nog alla barnfamiljers dröm.
Behöver inte släpa med trötta barn efter dagiset för att göra mat och andra uppköp ...utan du kan lugnt sitta hemma och handla då barnen gått och lagt sig.


Nu är det ju super med denna service då jag inte kan köra bil eller gå utan kryckor och så behöver jag inte kasta shoppinglistan åt Mikko i handen direkt då han kommer från jobb. Det här kommer att bli min grej absolut och tror också sen då jag något tag framöver kan börja jobba igen så är det hur enkelt som helst för Mikko att använda denna shopping metod.....sparar så otroligt med tid.





Jag kommer absolut själv fortsätta med denna service oberoende fast jag kommer ha mina lediga veckor framöver för jag tycker inte alls om att rusa runt i mataffären.

Detta var det bästa jag provat på .....tänk vad man ka bli överlycklig av små variationer i vardagen. Jag sa med Mikko kanske det inte är så tokigt att ha knä till skit för nu får jag verkligen till 100% njuta av en lugn och härlig vardag som jag inte haft på mångna många år. Nu behöver jag inte göra annat än bara vänta på att bli frisk.

Nu funderar jag ännu om jag skulle anlita en städerska medan jag är sjukledig som kommer och tar en liten lätt genomgång av lägenheten (dammsuga, toaletten och dammtorkning ) för det blir inte så mycket av mitt städas just nu fast jag nog försöker hålla hemmet i skick på något vis.

Vet ni vad ....kan nog inte klaga på livet fast jag är sjuk...tänk jag börjar ju nästan ha ett helt stab av personal runt mig som gör en massa jobb  med den här farten plus att pappa är på intervall så jag behöver inte ens oroa mig för vad han hittar på.





Ni skall veta att min kropp tackar och bockar för detta lugn jag NU känner inombords, tror det var någon mening med allt .... ett ben som inte fungerar är en liten sak mot det att jag skulle fallit ihop och aldrig mera stigit upp pga av all inre stress ...för ni som läst bloggen länge vet som sagt vilket kaotiskt år vi hade i fjol.

Tack till er alla som gett en massa bra råd, kämpe ord ,  tummen upp osv det ger ännu mer kämpar glädje.





Till slut så skall jag tillägga att detta  inlägg är inget samarbete med Prisma utan jag vill själv få fram vilken super bra service dom erbjuder.

  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar