torsdag 12 oktober 2017

3 timmar finsk karaoke...puh!!!

 Jag brukar hitta på olika program åt pappa då jag har ledig vecka och ett av hans favorit stället har blivit Lehmusvalkama,ett ställe för åldringar dit man kan åka  fast man inte bor där och där  ordnas en massa olika gratis program och också olika evenemang som kostar en liten peng  tex om man vill gå på vattengymnastig,slöjdgrupp osv.



Ibland är där någon orkester som uppträder,senast vi var där så var det dans och idag hade dom karaoke....en massa modiga åldringar som for upp på scenen och sjöng oberoende om dom  satt i rullstol,gick med käpp,klinkade sig fram men och sjunga ville dom.

Många sjöng riktigt bra måste jag säga ....men efter att ha tre timmar suttit där och hört på finska tangon så måste jag säga att det nog började smaka lite trä i öronen och arslet....men pappa trivdes så bra där så jag tänkte jag överlever nog detta också om jag överlevde gårdagen då jag hade en ordentlig fed up fiilis!!!





Men lägger in lite foton bevis hur jag kände mig efter tre timmar finsk karaoke med ett gäng åldringar som  bara sjöng långsamma finska låtar och tangon....tänkte nästan att nej nu fan stiger jag upp och tar mikrofonen  och sjunger ett set med svenstoppen.....skulle haft go lust att vråla "Sommartider hej hej sommartider".Men kanske lika bra att jag höll mig i skinnet för bäst skulle jag ha fått portförbud och inte mera kunnat åka dit med pappa.

Snar kommer där att ordnas disco för åldringar,själständighetsfest, julfest och mycket annat  före året tar slut.

Slutet gott allting gott ...nu har jag tagit mig en eftermiddags nap och utseende börjar återvända till det normala och kroppen väntar på en varm skön bastukväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar