tisdag 24 oktober 2017

Hälsningar från Los Angeles




Äntligen framme!!!Hittar inga ord...känns alltid så skönt att komma hit...det är som att komma hem.Har nog säkert i mitt förra liv bott här eller varit nån indianhövding på något indianreservat.Det är nog konstig då du känner i kroppen då allt klaffar och känns rätt...sådan känsla har jag nu att här hör jag hemma.Men tyvärr så har inte det gått som i Störmsö att jag i ungdomen fick möjlighet att flytta hit allt har väl nån mening ...men njuter nu i det ställe av långa semestrar här och så fort jag får möjlighet i framtiden så kommer jag all min lediga tid att vara här.







Resten av familjen får hänga med i den mån dom har möjlighet att i framtiden kunna komma med hit ...nu verkar dom nog mer en gärna komma hit och njuta av Californiens sol och värme och allt vad här bjuds på.

Nu kommer jag som sagt att vara ensam här till lördag kväll och sen anländer Mikko och kidzen och som sagt då dom flyger hem så möter jag min äldsta flicka som kommer hit och njuta av solen och värmen och Los Angeles pulsande atmosfär.





Lite om hur min flygresa gick denna gång...ibland brukar det kännas som den aldrig tar slut men har haft många super bra flygresor (man börjar väl bli så van) som igår så gick det toppen min resa hit.Sov ju nästan inget natten innan så jag  hade bra start med att vara ganska trött för jag visste då går flygresan snabbare då jag sover på planet och så började jag så småningom redan ställa om min inre klocka till Usa tid.






Startade som sagt från Åbo på måndag morgonen och direkt då jag kom till Arlanda så var det bara och gå till följande gate där dom redan hade sakta men säkert börjat boardingen så behövde inte vänta något....sen var det att sitta ca 11 1/2 timme tills jag skulle landa i Los Angeles.Måga undrar säker hur man får tiden att gå på planet...skall berätta lite vad jag sysslade med i går..först hade jag tur att två säten brevid min var tomma så kunde luta mig hur jag ville och kasta upp föttrena.Men för övrigt var det nog mycket folk i planet allt från små bebisar till 80+.....roligt att se hur folk reser oberoende ålder.





Vi fick ganska hastigt frukost då vi hde startat,sen hörde jag på musik...tänkte se på en film men då började ögonen kännas tunga så jag somnade .....och till medresenärernas mardröm så kanske jag snarkade också...tur så vet ju i alla fall inte jag om det.Efter jag sovit ovanligt lång stund så var det igen att äta....helt ätbar flygmat...ris&broiler med en god sås och lite smått plock till och en mumsig efterrät.
Efter det satt jag ganska länge och spela..hade laddat ner  spel i telefonen så det gjorde gått med hjärngymnastik...gillar olika ordspel då du får fundera och klura ut orden.Satt och lästetidningar men ingen bok orkade jag börja läsa...skall väl nog hinna på semester med nån bok.Sen var det igen en liten power nap.




Synd dom hade tagit bort fygrutten som man kunde följa med på skärmen..vet inte varför men flygresan gick supersmidigt med inte en ända turbulens...jätte skönt.Gillar inte alls då man kommer in i en turbulens och hela planet skakar och gungar...då lovar jag att man känner sig mycket liten.

Innan vi landade satt jag och pratade med ett finskt lite äldre par som för två år sedan flyttat till Hawaii dom hade två timmars väntetid i LA och sen tog det ännu för dom att flyga sex timmar till Hawaii...jepp jepp skulle nog jag också ha kunnat fara vidare till Hawaii en liten sväng.Har i ungdomen varit till Hawaii Oahu men inte sett dom andra öarna....men om jag någon gång i framtiden kommer att vara lite längre här så kan man säkert  hitta billiga flyg från LA /Hawaii och åka över dit för en vecka.





Sen kanske ni undrar hur det gick i immigration....super bra!Ingen kö,bara två snabba frågor  "Hur länge jag skall vara" och "Hur länge var jag här förra gången"...thats it!
Stämpel i passet och ....YESS semestern kan på allvar börja.Skulle som sagt få vara här 90 dagar i sträck....men just nu går det inte ...kanske senare i framtiden.




Då jag kom ut så möttes jag av tuuuusentals bilar och en sådan otrolig värmebölja....sen hoppade jag på shuttel bussen och for och söka min hyrbil....där var två rader med den storleken på bil jag hade bokat så i morron får ni se vilken bil jag valde.

Tills dess så skickar jag massor med sol åt er och värme bjuder jag också på för det finns och blir över....här är det nu morgon och dom har lovar ca 39 grader idag....är redo för en Starbucks och beachen.Jihhha ha det bra...det har jag!!!

Kramar också till min family!!







Sen blev det den obligatoriska första måltiden då man lägger foten på Amerikansk mark!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar