lördag 28 oktober 2017

Förbereder Halloween



Ni som känner mig skulle säkert ha god lust och se mig live nu... kan lova att jag går på högvarv här i Usa nu då Halloween närmar sig med stormsteg.Alltså är så i mitt esse!!!Behöver bara köra runt och se hur folk satsar på att pynta inför Halloween,helt otroliga spektakel...det är blinkande orange och lila lampor ,massor med pumpor,spindelnät,spindlar,skelett m.m.


Jag skall faktiskt nån dag med god tid köra runt och ta en massa fina bilder på deras otroligt fina dekorationer.Sen behöver man bara gå in i affärerna så vet man nog att det är Halloween på kommande....var själv idag och köpte lite Halloweenprylar för jag skall pynta färdigt innan Mikko och kidzen kommer.Sen när dom väl är här så skall jag ta kidzen med på Pumpkin Patch och köpa egna pumpor som vi skall ha pyntade med ljus på vår terrass.Köpte också idag en liten  ljusslinga som skall pryda terassen.



Grannen har så fint pyntat.




Michelle och Jaromir får själv få välja vad dom vill vara på halloween...här finns en massa urval i affärerna ...själv har jag ännu inte bestämt vad jag skall vara.Vi kommer som sagt att gå runt och trick or treat på Halloweenkvällen och dom ser verkligen framemot det.
Angelica min äldsta flicka var 9 år då hon var med och fira en Halloween i Usa och vi var runt på trick or treat.. hon är nu 23 och minns ännu då vi gick runt och samlade godis och hon fick  en stor kass full med godis.Så det kommer nog att vara ett minne  för J och M att få  fira en äkta amerikansk Halloween.Minns själv min första Halloween i Usa ...var 23 år och vi skulle med kompisarna på Halloweenparty och jag klädde ut mig till en katt.....efter det har jag varit ett antal gånger här i Usa då det har varit Halloween.






Ni som gillar läskigheter och halloween  då skall ni försöka passa in en Usa resa i slutet av oktober så ni får uppleva en äkta amerikansk Halloween.Det finns massor med evenemang som det ordnas överallt....dom börjar redan en tid före sjäva Halloween kvällen med olika evenemang som tex nöjesparkerna har ju en massa olika teman allt från scary halloween(inget för barn) till Disneys härliga halloween som passar alla åldrar.







Vi har ju som sagt biljetter den 2:a november till Horror night i Universal studio...det lär vara jätte läskigt.Kidzen skall vara med våra vänner för där är åldersgräns så dom får  inte komma in. Sen var vi en gång med Mikko på Knotts scary farm det var också jätte läskigt.Så bara att googla så hittar ni en massa evenemang om ni råkar vara här runt Halloween.






I



morron anländer familjen så jag skall köra upp till Los Angeles och söka dom från flygfältet runt 21 på kvällen (lokal tid)..skall bli roligt att vara samlade och njuta av vår ledighet.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar