måndag 9 oktober 2017

" Jobbar vi alls eller äter vi bara"

  Så är det då avslutning på arbetsveckan och denna vecka jobbade jag i team med Jasu och vi bestämde att visst fan är vi värda en avslutnings middag uppe i Frank´s igår då vi slutade jobba.

Så det var att hastigt ta en snabb uppfräschning och byta kläder och så tog vi hissen upp till deck nr 11 och styrde nosen mot restaurang Frank´s.

Ja hör ni....kan riktigt se hur ni sitter och ler och ser fundersamma ut och ställer er frågan att "jobbar ni alls ombord på Grace eller äter ni bara".
Ja hör ni om man ser på vågen så skulle man nog tro att jag bara sitter och äter hela tiden här ombord....men hör ni ..vi jobbar nog också 73,5 timmar per arbetsvecka så inte sitter vi bara i våra matrestauranger och mumsar i oss gott goti gott gott hela tiden.

Men ibland är det roligt att gå upp nånstans och äta än att bara sitta och äta i vår matsal...känns lite som man skulle vara på kryssning då man  får kasta av sig arbetskläderna och  sen civila kläderna på och se lite annat än våra personal utrymmen.

Men som sagt det är nog inte alla arbetsveckor jag är uppe och äter i någon restaurang för ibland är man bara SÅ trött att man inte orkar annat än duscha och stupar i säng ....men ibland hittar man nånstans lite extra energi som igår.

Jasu åt en kycklinghamburgare med franskisar och jag tog en Texmex pizza (super god) och till efterrätt så laddade vi upp med en mäktig chokladmuffins&mjukglass...och fy fan vad gott!!!Fick nog vårt sockerkvot fyllt med denna portion och magen putade som man skulle ha varit gravid i 9:e månaden.

Men vem bryr sig...något måste man unna sig i sitt liv och mitt liv med en massa partyn och hulabaloo är nu just för tillfället på en ordentlig sparlåga.....och för tillfället brinner mitt intresse för att äta en massa olika goda maträtter på en massa olika restauranger både i Finland och utomlands då jag är ute och reser.




 Här var den mägtiga söta och goda efterrätten....chokladmuffins&glass (rekomenderar)







                               Tack Jasu för trevligt sällskap...vi tar om det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar