tisdag 31 oktober 2017

Allt sker i lugn och ro

Idag for vi  på vår utfärd till San Diego....vi hoppade in i  bilen och tog  San Diego  Freeway 5 (south).....inget inplanerat utan följde med strömmen och sen fick vi se vad som kändes bra att göra nere i San Diego.





Då jag var ner dit för en vecka sedan så rörde jag mig mera inne i San Diego Downtown och skall i detta inlägg visa en massa foton från olika byggnader som jag fotade då....idag då vi kom ner dit så rörde vi oss mera i hamnområdet och Mikko hade lust att köra över den kända bron Coronado Bay bridge ...så jag sa  att vi på samma gång blir och se oss omkring på det fina Hotel Del Coronado och den super fina beachen.Synd att ingen sol visade sig på hela dagen.Jag som gillar att fota mycket så tycker absolut fotona blir finare då himlen är klarblå och solen lyser.



Det finns en massa  marin baser i San Diego( US Navy) och där finns ett stort område brevid Hotel Del Coronado som är avgränsat för där finns Naval air station.Flög en massa helikoptrar och flyg av och an....men det var ändå inte störande på något vis fast det surrade på i luften.Men skriver mera om Corondo i ett annat inlägg.



Nu lägger jag upp som sagt foton från San Diego Downtown.Jag blev förtjust i staden med en massa härliga byggnader allt från ny byggda skyskrapor till mysiga äldre charmiga hus inne i city.

Om trafiken löper bra och ingen rusningstid så kommer du från Dana Point ner till San Diego på ungefär en timme....men som sagt om ni skall ner dit så försök att inte ha någon tidtabell för det kan alltid typ vara ett vägbygge som stoppar upp trafiken och då går det fram i snigelfart.








 Sen tycker jag/vi att det är så roligt med spontana utfärder där du inte behöver kolla klockan utan tar det i lugn takt...då kaffe/te tanden börjar värka så sätter man sig ner i lugn och ro och tar sig en fika ....eller då magen säger att nu börjar det vara dags för lite mat ja då söker man upp nåt mysigt ställe och sätter sig och äta i lugn och ro....alltså det är det som iden med semester att allt ska ske i lugn och ro och som sagt inga tidtabeller att passa.

Nu då vi reser med barnen så blir det inte att prova på så mycket olika matplatser utan vi kör dom trygga hamburgar platserna (Mc Donalds en av deras favorit) som vi vet att dom gillar och dom blir mätta.Onödigt att prova något utöver comfort zone då dom är med för då kan det hastigt bli så att dom är lika hungriga då vi går därifrån som då vi kom.Så vi  kör det trygga racet när dom är med ...Jaromir är modigare då det gäller att smaka på något nytt men Michelle vägrar så dom får äta sina hamburgaren. Jag och Mikko  vill nog ha något annat än hamburgare så vi äter mycket på snabbmatsrestauranger som Taco Bell eller Del taco....helt ok och bra pris.Sen lagar vi nog mat också här hemma i condon ..men är man på utfärd så är det lättare och äta ute.

Så är det då dags igen och önska er alla god natt härifrån Kalifornien ..ni som läser i Skandinavien/Europa har just vaknat till en ny dag så jag önskar åt er god morgon och ha en trevlig arbetsdag ni som skall på jobb.

Dessa foton som jag nu lägger här är fotade i Downtown San Diego...tycker absolut ni skall besöka den staden om ni är i Californien och vill man inte köra bil ner dit så går det tåg från Los Angeles till San Diego.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar