måndag 30 oktober 2017

När natt är dag

 Solen i moln och vart tog den härliga värmeböljan vägen som fanns här då jag kom...var det Mikko och kidzen mina egna små "rainmakers" som släpade kylan med hit från Finland.Dom har faktiskt lovat ett par regndagar framöver.Men så länge man kan ha shorts och t skjorta så är det inget alarmerande sen då jag måste köpa mig en vinter rock i Kalifornien så då vet jag att det inte är som det skall.Men för dom som bor här så är det nog nu höst och man ser i affärerna att det säljs höstkläder och faktiskt också vinterkläder och  här klär dom sig nog i tröjor och jeans medan vi coola finnar kommer med shorts/t-shirt,ligger vid poolen eller nere vid beachen.




Då man är en sådan människa som älskar att resa så är det mycket man kan påverka innan man reser.....tex priser,hur man vill bo ,var man vill bo osv.....men vädret kan du INTE beställa ett år före.Så man får ta det som det är och som sagt råkar det vara några dagar som mellan varven då vi inte ser solen så är det ingen fara här finns så mycket annat att hitta på än att bara ligga och sola och för oss är den gemensamma tiden viktig att bara få semestra och lata tillsammans ...men visst är sol alltid sol.

Sen är det  som är så skönt då man är på semester att vi som sagt inte har något program fastslagen i kalender...vi har lite smått inplanerat vad vi vill göra och så ser vi när det blir av.....så nu då vi vaknade och såg att för tillfället är det mulet så tänker vi hoppa i bilen och åka ner till San Diego och spendera en dag där.Det hade vi på vår bucketlist denna gång att vi ville åka ner till San Diego.

Jag som nu har varit här en vecka börjar småningom komma in i denna tidzon men Mikko och kidzen är verkligen jetlaggade... dom har natten till dag.J vaknade i natt klockan två (loka tid) och har inte sovit sen dess ...Mikko och Michelle vaknade kort därefter.....medan jag vaknade till då gänget börja röra på sig men somnade om och sov som en gris till 8.30.
Så får se hur dom orkar med vår utfärd till San Diego då dom varit vakna sen mitt i natten.....det slutar väl så att jag får köra hem och resten ligger och snarkar i bilen.





Mysigt att sitta ute på terassen och blogga...som ni ser så har jag hunnit laga två små pumpor som jag skall ha och lysa i morron då det är Halloween.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar