onsdag 11 oktober 2017

"Jåmat och gnällt"

Detta år känns som jag skulle ha pusslat världens största pussel och sökt plats åt en massa pusselbitar om och om igen som nu till slut småningom börjar hitta sin plats.Nu börjar det kännas som jag snart efter alla ups and downs  under detta år börjar få "pusslet" färdigt.







Nu skrapar ni väl er i huvudet och undrar att vad är det för ett pussel och hur många bitar....tusen tusen och åter tusen bitar och detta pussel heter livets pussel.Jag det har nog varit ett år att minnas ett år som jag faktiskt hållit i en massa trådar och pusselbitar och ibland varit på go väg och släppa allt för att ropa ..."Nu fan får det räcka" men fan den som ger sig.....nu börjar det äntligen se ut att allt börjar löpa och bitarna hittat sin plats.







Sen är det nog konstigt hur kroppen börjar förbereda sig inför semestern man märker hur man får kämpa med dom sista krafterna för att ta sig till mål...idag har det varit riktigt en såndär fed up dag då jag faktiskt "jåmat" och gnäll för jag kan nog det också då allt känns skit!!!

Skulle villa sova hur länge som helst på morgonen ,skulle i lugn och ro villa dricka en kopp te utan att veta att jag har tusen måsten,skulle villa ta mig en power nap på dagen...men nej då skall det fixas med en massa andra saker,skulle villa att mitt/vårt hem skulle hållas lite längre fint då ja just fått allt uppstädat men man behöver bara svänga ryggen så är det lika som före jag började städa,skulle bara ha lust och bry mig om mat åt mig själv och inte fundera vad alla andra vill äta,tänk att nån dag inte behöva hoppa i bilen för att köra familjemedlemmarna till en massa olika ställen...
Just nu skulle kunna ställa mig och ropa:

         VILL HA MIN EGEN TID OCH GÖRA VAD JAG VILL NÄR JAG VILL SÅ DE SÅ!!

Det skulle vara så skönt när man har sin lediga vecka att verkligen få vara ledig.










Orsaken till denna fed up känslan är nog att jag så otroligt mycket längtar efter min semester med inga tidtabeller och måsten...därför är nog  den bästa terapin för oss att få resa....då får vi verkligen ALLA vara lediga och göra en massa roliga saker.Skulle jag/vi  nu vara hemma då jag har semester så skulle dagarna rulla på som vilka vardagar som helst och jag skulle inte ens märkt att jag haft semester 5 veckor.

Snart skall klockorna gömmas och inte en ända alarm skall tjuta på morgonen under fem veckor....näj hör ni  jag skall sova precis så länge att kroppen är utvilad.

Hur är det med er  som gillar att resa...märker ni någon skillnad på kroppen innan semestern att den börjar förbereda sig för resan och längta efter den lediga tiden??

Tror att ni märker att jag verkligen börjar få resfeber och lova det nog kommer att synas på bloggen då det är dags för take off (inte länge kvar).Det är säkert många av er som nu redan är  så mättad på mina Usa resor men som sagt ni som gillar våra Usa äventyr  så titta gärna in på bloggen och se hur jag/vi har det i Kalifornien.
En av höjdpunkterna på resan kommer absolut bli Halloween ...vi skall klä ut oss med kidzen och gå runt och  trick&treat och sen i början på november skall Mikko och jag till  http://www.halloweenhorrornights.com/hollywood/2017/   (klicka på linken) där det är K13 så kidzen kommer att vara hos våra vänner den kvällen.Min kompis har redan köpt biljetter färdigt ...oh shit vad jag längtar ...det lär vara skit läskigt.
Har firat ett antal gånger Halloween i Usa och då var vi en gång till Knotts scary farm men det lär vara mycket bättre uppe i Universal studios.Kommer i ett senare skede att berätta om vårt Halloweenfirande i Usa.

Lovar att alla mina fed up känslor som nu finns kommer snabbt att försvinna då jag landar på LAX och hela kroppen kommer fyllas av lycka!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar