lördag 14 april 2018

Dörrar och husfasader





Många känner säkert igen sig då det ser på dessa foton....dom som strövat i runt i Gdansk har säkert sett dessa fina hus och vackra motiv och härliga skyltar. En härlig stad att gå runt i då man tycker om att fota så mycket som jag gör....ena motivet härligare än det andra....det tog som sagt aldrig slut.Mitt foto arkiv fylldes upp igen.

Jag fotar ju jätte mycket då jag reser så det är bara en bråkdel som jag visar på bloggen för det skulle inte säkert vara så roligt med ett blogginlägg med några rader text och typ 30 foton eller mer per inlägg.

Men lovar om ni kommer hem till oss så kan ni fast direkt stanna en vecka så kan jag visa er mina foto arkiv och en massa fina foton. Visst brukar jag lägga upp på bloggen en massa fina foton men det finns som sagt mera i arkivet.


Jag kan bara föreställa mig Gdansk i sommarskrud....grönt , lummigt ,soligt och blå himmel....oj oj vilka foton det skulle bli. Nu var det ju rätt mulet hela tiden på vår resa....men vet att jag kommer nog att åka dit igen och äta gott och fylla upp mitt foto arkiv.


Alltså titta på dessa fina utsmyckningar och fina husfasader och härliga dörrar som önskar dig välkommen in.


Mikko sa att man märker nog direkt då man  besökt en plats och man verkligen gillar den....för samma dag vi kom hem hittade vi oss båda vid datan och kollade flygpriser till Gdansk. Nej nu skall ni inte tro att vi skall dit i nästa vecka igen men visst blir det i något skede.




Har rest mycket och har faktiskt ett ställe som jag inte tror att jag kommer att åka tillbaka till never och det är Egypten.....blev verkligen inte alls imponerad. Vi hade dåligt väder (blåsigt  och kallt) och jag gillade inte alls människorna där...så otroligt påträngande om man ville gå runt i lugn och ro...nej tack för Hurghada/Egypten. Men som sagt tur så finns det många andra ställen i världen att åka till.

Ni som varit i Egypten vad tyckte ni?

Nu skall jag njuta av lördags bastu och i morron sova sova sova så länge tills jag vaknar av mig själv och är utvilad. Ingen förbaskad klocka som väcker mig.



1 kommentar:

  1. Gdansk är nog överraskande fint, och Sopot likaså! Prologue åt vi då vi besökte Gdansk, jätte gott var det :)

    SvaraRadera