tisdag 24 april 2018

Känner mig som en stjärna

 Hemma hemma .....äntligen hemma (kom igår kväll ). Nog är det så skönt och komma hem och ha utrymme att röra mig i, mitt hem nr 1. Mitt hem nr 2 är ju min lilla hytt på Grace så det känns ju som att komma till världens palats då man kommer hem och får svängrum. Nu skall ni inte tro vi bor något stort, vi har en  lägenhet som är passlig för 4 personer men andra ord en 4.a. Så mysigt att komma hem till min family och till hemmet som är så ljust och vårfräscht.



Min födisgåva av Anneli...tuuusen tack....den hittade sin plats på köksbordet fast den kanske var menad till balkongen :)


Idag har det igen varit en intensiv tisdag....tror det börjar bli lite tradition att tisdagen är FULL av program som egentligen borde få vara min vilodag efter 73,5 arbetstimmar på min arbetsvecka. Här är det fullt ös....men det var en riktigt rolig dag. For nämligen utåkande och överraska min barndomsvän Tina då hon skall börja fyll jämnt inom närmaste dagarna och med kom vår gemensamma vän Anneli ...så det blev en massa skratt och goa minnen. Tack för träffen....vi tar om det.



Men ändå hade jag en liten press på för jag måste vara tillbaka i Åbo senast kl15 för efter det skulle jag köra Jaromir till hiphop och innan det skulle vi via och plocka upp min papse som skulle med ut och åka då jag förde Jaromir. Michelle skulle iväg på klättringsträning men till hjälp tog vi hennes kompis pappa som körde båda flickorna till träningen....tack Janne.

Medan Jaromir dansade så for jag på loppis och där placerade jag papsen och dricka kaffe+bulle för han kan ju inte gå nästan alls på sina stapplande ben. Efter 1 timmes intensivt rusande mellan hyllorna så var det dags att plocka upp Jaromir och sen åka via posten och söka ett paket ...nå hur tror ni det gick....hon hittade INTE mitt paket fast jag fått lapp hem. Shit!!! Så hon skulle återkomma i morgon.

Efter det hem med papsen och se att han fick någon mat i sig och sin medicin....efter det for Jaromir och jag hem och så var det dags för läxor, kvällsmål , byka och plocka undan.....men efter det var det ÄNTLIGEN dags att inta soffan , bloggen och tystnaden. Lyx i vardagen = då allt är TYST !!



Men inte nog med det... då jag var på loppis så ringde Mikko som jobbar natt idag och sa att han inte slipper hem med sin arbetskompis för han hade kommit med cykel på jobb så nu kära läsaren så skall jag klockan tre i natt och söka Mikko till jobbet för inte vill jag att han skall behöva komma hem med taxi och i morron bitti ringer klockan 7 för att igen starta en ny dag med skolskjutsande , Jaromir till tandläkare , till papsen och kolla mediciner och mat , till matbutiken osv....dit far den dagen.

Som ni märker så får jag inte tiden lång men saknar nog ibland att på min lediga vecka verkligen få vara ledig och göra det  jag vill än att alltid måste passa upp alla andra....men den tiden kommer väl nog den också.

Så alla ni som orkade läsa genom hela texten förstår säkert igen en gång varför jag älskar hotell nätter och att bli uppassad.Till morsdagsveckoslutet har jag bokat in oss på hotell/spa för en natt för då vill jag VERKLIGEN  lata och  inte göra något...då är det faktiskt MIN dag att njuta....då tänker jag fan inte passa upp någon!!!







Mitt loppisfynd...en stjärna med ett härligt ordspråk.....och nu känner jag mig verkligen som en STAR då jag klarat denna maratondag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar