söndag 15 april 2018

Ger en medalj

 Alltså nog är det så härligt då man på morgonen får sova så länge att du vaknar av dig själv , bli kvar i sängen och morna sig ordentligt och sakta men säkert smyga sig upp än att börja dagen som det ofta blir då jag är på jobb att jag snoozar några gånger tills det verkligen blir brådis och sen är det bara att flyga upp från sängen , kläderna på och rusa till jobb!! Som tur så har jag ju egentligen ingen arbetsväg utan då jag öppnar hyttdörren så är jag på jobb. Skönt.



Minns nog tiderna då jag hade min firma och skulle hinna rusa iväg med två kidz till dagiset och sen pigg och glad skulle ta emot min första kund...puh det var ett jävla rusas vareviga morron. Lycka till er alla mammor/pappor med kidzena små och har en sådan fas framför eller är inne i en sådan fas...jag ger er en medalj.




Som ni säkert märker är jag ännu inne i en lyckobubbla efter vår resa och är så otroligt glad att vi gjorde denna minisemester. Har läst igenom en massa resebloggar den här veckan och det är faktiskt många som åker på små weekend resor  till typ Polen ,Tjeckien, Ukraina, Estland m.m.

Man kan så gott som säga att jag har som hobby att kolla flygpriser hela tiden och det är nog otroligt hur priserna rör på sig....nu börjar priserna till Gdansk stiga ju närmare sommaren vi kommer....i september har dom igen sjunkit med nästan hälften. Nu har jag i alla fall inte sett så bra pris på biljetten som jag  betalade för vår resa...Mikkos och min biljett blev tillsammans  (Åbo - Gdansk ) 60e tur och retur ...ett toppen fynd. Så ni som har tid att sitta framför datan och kolla flygpriser gör det för det kan plötsligt komma en bubblare/fynd emot som det gjorde för oss.

Skulle bra kunna tänka mig att jobba med något inom resor på min lediga vecka.

I morron skall jag berätta om en matplats som absolut kommer att höra till en av våra favoriter i Gdansk...nu denna gång hann vi ju  som sagt inte prova så många olika matställen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar