lördag 21 april 2018

Sex on the beach

Med  vår känslor i kroppen och en lyckad resa till Sopot så skulle man nog nästan ha kunnat haft sex on the beach då man såg denna mäktiga beach. Där ser man att man inte behöver åka långt för att hitta fina sandstränder...1 timmes flyg och en kort tågresa så har du en sådan mäktig beach framför ögonen.



Likaså om man tänker på Yyteri lite förbi Björneborg (2 timmar från Åbo ) hur fin sand strand där finns. Vi har varit några gånger till Yyteri strand...har fått se den i sommar höst och vinterskrud.Där är ju super fina sanddyn som blir bra pulkbackar på vintern.

Sopot beachen vill jag absolut någon gång besöka sommar tid ...nu då jag googlar flygpriser så stiger dom som sagt till sommaren så denna sommar tror jag inte vi åker ner dit. Vi har planer att hyra båtplats i Åbo nu till sommaren så det blir säkert att röra sig lite mera i den Åboländska skärgården nu denna sommar.



Stuglivet börjar jag sakta men säkert lämna bakom mig för där som vi har stuga så tar sysslorna aldrig slut ...ett evigt arbetsläger. Har äntligen insett att varför skall jag på flit göra mig mera slut än vad jag måste då man kan göra så mycket andra roliga saker som man kan njuta av.

Många tycker säkert det är det bästa då dom får åka till stugan och fixa och greja medan jag hellre ligger i en bekväm solstol och hör på bra musik eller läser bra böcker på en fin beach eller på en vacker bergsklack.....jag njuter av livet på det viset.

Har inte gett upp drömmen om en stuga på en bergsklack dit jag kan åka med min kass full med böcker och veckla ut den sköna solstolen och bara känna att jag med gott samvete kan läsa fast hela dagen utan att se det förbannade långa gräset som ropar ...."fram med gräsklipparn och kom och klippa nu".



Och i framtiden om jag får leva och vara frisk så skall jag vintertid lata mig på beachen i solen och värmen utomlands.








Har redigerat fotona som små canvastavlor och själv lagt på texten i detta inlägg. Nu är det säkert många som tycker att det är en aning råddigt då bilderna ofta har en massa olika designer på min blogg....men det är ju egentligen min egen "dagbok" som jag delar med er och då vill jag ha den lite personlig. Sen är det så roligt med alla nutidens program som det finns att använda och som jag skrev tidigare så är det en hobby att  " leka " med fotona. Man lär sig en massa roligt ju mera man fixar och trixar.


Sen har jag ju mycket ledig tid så jag hinner pyssla och greja med sådant för det tar faktiskt mycket tid att hålla på att skriva blogg och ta foton , redigera foton ,göra inlägg osv....men det är en kul grej annars skulle jag inte göra det.

Kul också att så många vill kika in på blogg...tack!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar