måndag 23 april 2018

Kundservice då den är som bäst

Med detta inlägg vill jag berätta hur viktigt det är att tacka för sig om man är nöjd med servicen.... denna vecka har varit härlig...har blivit överöst med TACK av nöjda kunder.

Har nog under dessa år fått  mycket tack, beröm och driks av en massa glada, trevliga och nöjda kunder...det är det som är "moroten " att jag i 5 år orkat med att riva dessa mängder av lakan från hytterna, städat och fejat och jobba i ett högt tempo.

Sen är ju nog också lönen och den lediga veckan den andra "moroten" att man offrar sig en vecka borta från familjen. Vi har sen möjlighet att resa desto mera och vara  tillsammans och ta igen den tiden som jag måste offra att vara ifrån min  familj.

Jag har alltid älskat service yrket och det kommer alltid att vara min grej...jag behöver inte anstränga mig det minsta med hur jag skall serva kunden ...det kommer helt naturligt. Man kommer långt med att vara sig själv... glad och trevlig och  märker att det gör ju inte saken sämre om man gillar att prata. Kunderna är jätte glada då man tar lite small talk med dem. Det är så härligt att få hjälpa och serva kunder.




Som denna vecka då det kom ett gäng glada trevliga finlandsvenska medelålders par och krama om mig och sa..."du är nog rätt flicka på rätt ställe du ....hoppas du är här nästa gång vi kommer igen" ....blev nästan lite tårögd. Tack till detta gäng som verkligen visade att jag gjort mitt jobb till 110%. 

Idag kom det två killar runt 8 år och frågade av mig medan jag höll på och fixa med mina bykärror ....om jag kommer med och leka nata...nå klart jag var redo för några minuters lek  och dom verkligen skratta av glädje och lovar att dom alltid kommer att komma ihåg då den tokroliga hyttvärdinnan som lekte nata med dom i hyttgången.

Sen var det en dam som kom extra och tacka mig idag för att jag var så " iloinen ja aurinkoinen" (glad och solig) ...värmer i mitt hjärta.

Det var också en gång som jag sa åt en äldre man att du får vila i hytten tills vi kommer till Åbo och den snälla gulliga farbrorn hade lämnat 10 euro åt mig på bordet.

En gång var det en kille som jag servade då jag jobbade i information då han plötsligt sträcker fram 15 euro åt mig och sa " detta är  för en super bra service"....och många många flera tack jag har fått under dessa år.

Skulle ju gärna villa jobba ännu mera med kundservice för på hyttsidan får jag inte riktigt fram allt vad jag vet att jag kan ge.....men men jag strävar mot mina mål.

Så alla ni som jobbar inom service branschen  ge det lilla extra för det är det som kunden alltid kommer att minnas med glädje.

Hur är jag själv då jag är som kund.....
* jag är glad och trevlig mot den som servar mig
* jag berömmer och framför allt TACKAR
* jag är artig, pratar jätte mycket
* ger dricks då jag är ute och äter/till hotellstädaren osv ( då vi åker på Karibienkryssningar så betalar man på förhand en summa dricks)
* då vi brukar komma och kryssa med Grace så river jag alltid  våra lakan själv ( vill hjälpa mina arbetskompisar)

Försöker också lära in det på mina kidz att vara artiga och trevliga och framför allt komma ihåg ordet TACK...man kommer långt med det.



Sen finns det ju dom som absolut inte skulle trivas i service branschen utan hellre sitter nere i en mörk källare och fast skala potatis :)

Tänka att få jobba på tex LAX international flygplats och få serva miljontals och återigen miljontals resenärer  ....där skulle JAG trivas !!!!

Hur gillar ni att bli uppassade /servade ??




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar