måndag 7 maj 2018

Morsdagsplaner

 Det blev ett härligt avslut på arbetsveckan.....man kan nästan säga lyxavslutning.
Tänk att efter arbetsdagen stå en stund på deck och njuta av en så otroligt vacker solnedgång....man skulle kunna stå fast hur länge och bara se på dessa vackra vyer. Ännu är det nog lite svalt ute på kvällen och i synnerhet ute på havet så efter att jag stått där en stund så blev det SPA kväll med jaccuzi och bastu.

Denna vy sitter jag och ser  ut på från bastun....en sk levande tavla där motiven rör på sig.....alltså så otroligt härligt .

Älskar min arbetsplats...tänk vilken skärgård jag får se varje dag ....men visst finns det dagar som jag skulle kunna kasta alla jävla städtrasor över bord och säga tack och hej och önska att jag kunde få en Lotto vinst. Men visst är det roligt då man har sina mål i livet och man får jobba för dom...ibland jobba så hårt att svetten sprutar och kroppen ropar hallelujah!! Lottovinsten skulle ju underlätta vardagen och att uppfylla mina önskningar men ingen garanti att jag skulle känna mig lyckligare av att plötsligt kunna köpa allt vad jag vill ha.



Tänk vilken lycka att få sitta i Spa och se dessa härliga vyer  i tysthet och lugn och ro....inga miljoner vinner över detta.






Oj vad jag kan tycka om att njuta på SPA skulle kunna vara flera gånger i veckan och relaxa på Spa... nu då jag kommer hem så har jag  bokat in  oss en natt på  hotell /SPA på veckoslutet. Vi skall fira morsdag med att alla få vara lediga och mysa tillsammans. Njuta flera timmar på Spa avdelningen , basta och bubbla och sen äta gott på restaurang för att till slut kasta oss raklånga i dom härliga hotell sängarna för att se på tv och äta godis till att följande dag vakna upp till ett färdigdukat frukostbord.





Så vill ja ha min morsdag därför ordnade jag  denna resa åt oss...en presant åt mig själv där jag får lata och bara bli uppassad för det är min dag att bli firad!! 

Efter denna utfärd så är jag utvilad att fira Eurovisionsfinalen på lördag kväll. Skall pynta och fixa innan vi åker på vår mini resa så det bara är att komma hem och skruva upp volymen för att lyssna på eurovisionslåtarna innan tävlingen börjar.

Skriver mera om var vi är och firar min morsdag i slutet av veckan...bara att kika in.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar