torsdag 3 maj 2018

Se nya platser och upplev Eurovision live.

 Det är säkert många som undrar då det inte har hörts ett pip om eurovisionen på bloggen. Sådan eurovisionsfantast som jag är så borde det ju vara i åtminstone varannat inlägg något som handlar om eurovision!!



                                             Eurovision då jag såg det live i Norge (klänningen har jag designat och sytt själv) 

Men nu skall jag vara ärlig och säga att jag har ju inte ens hunnit i lugn och ro gå igenom låtarna ännu heller ...har ett par gånger snabbt lyssnat igenom dom och det är allt...vet ju inte ens alls vad det händer i ESC världen...fy skäms på mig.

Jag som vid det här laget brukar kunna alla låtar , brukar i stort sett ha mina favoriter klara osv....nu är jag som sagt helt out. Så mycket har jag i alla fall kommit till att Danmarks låt kommer absolut vara med på min Top5 lista .....men ännu är listan långtifrån klar.


Eurovisionsfest hemma då Finlands bidrag var  Merry me med Krista Sigfrids




Nästa vecka kör ju hela ESC hulabaloon igång...Semi1 (tisdag) Sem2  (torsdag) och Finalen går av stapeln på lördag den 12:e maj i Lissabon. Det som är roligt att ha eurovison som hobby är att jag brukar kombinera Eurovisionen med en vår resa och det betyder att man kommer sig ut och ser olika länder. Har sett Eurovisionen (semin och finalen) 6 ggr live som betyder att jag besökt olika länder och stannat där hela veckan och njutit av allt som har med ESC att göra.Våren är en super tid att åka och se ESc live det brukar vara så grönt , fint och varmt dit man kommer.

Nu har jag mera satsat på att resa tillsammans med familjen och vi gillar ju kryssningar i Caribien och att åka till Usa så dessa resor har sugit hela min resebudjet så därför har jag inte på ett bra tag varit och sett eurovisionen live. Nu skulle jag faktiskt haft ledigt vecka från mitt jobb och kunnat åka ner till Lissabon för att uppleva hela ESC spektaklet live men ser det hemma i år.

Här var jag och såg eurovisionen live i Köpenhamn/Danmark. Hade finlandfslaggor och blåa batteri led lampor i håret...häftigt.


Det är ju nog en speciell stämning att åka och se eurovisionen live för där träffar jag  en massa eurovisionsvänner som jag blivit bekant med under dessa år plus att man alltid får nya vänner. Jag är med i eurovision fun club och dom har ju en massa ställen alla fans kan träffas och party party tillsammans , prata eurovision , dela en massa ESC minnen osv....dom brukar alltid ordna i det landet där eurovisionen ordnas en egen Eurovisions village för alla fans.



Här fiade jag Eurovisionen i mitt andra hem ( hytten) Men jag vet i nästa vecka kommer jag nog sitta redo framför tv.n på tisdag kväll och se den första Semin och hålla tummarna att Finland tar sig till final. Jag var faktiskt och såg ESC live i Helsingfors/Finland efter det att Lordi vunnit med Hard rock Hallelujah....sen har jag varit i Sverige, Norge , Danmark, Estland och Lettland. Det har varit så enkelt att åka då det har varit sk grannländerna som vunnit.

Får se vilket land vinner nästa år ifall det kanske blir att jag efter en lång paus åker och ser det live i nästa år.



Här firade jag Eurovisionen i Usa...det var en mulen och blåsig dag då fotot togs nere på beachen.


Sen brukar jag nog fira eurovisions finalen oberoende var jag befinner mig...detta år blir det nog Eurovisions fest hemma hos oss med familjen ....vill någon hänga med så är ni hjärtligt välkoma att komma med  och fira Eurovision Song Contest. , sen har jag firat ESC i mitt andra hem (hytten) , var  i Usa då dom visade ESC där  första gången  på tv..då firade jag ESC där mitt på dagen (lokal tid ) var det i fjol om jag minns rätt ,har firat ESC ute i sommarstugan...så man kan fira ESC var som helst på detta jordklot...bara låta fantasin flöda.








Denna bröllopstårta fixade jag då som Krista Sigfrids sjöng låten Merry me och hade bröllop som tema.




Lovar att det skall pyntas och fixas i blå/vita färger hemma i min egen " Lissun kisastudio" då jag åker hem på ledigt och så brukar jag baka en Eurovisions tårta.

Den fina finska flaggan tunikan med paljetter som jag har på mig så har jag själv designat och sytt. Får se om jag har den på i år eller om jag snabbt syr något nytt .

Måste nog erkänna att nu då jag sett alla dessa foton och skrivit en massa om eurovision ....så börjar nog den där rätta stämningen hitta fram sakta men säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar