tisdag 15 maj 2018

Vi planerar flitigt

Ni läste i förra inlägget att jag är på jobb som betyder att jag igen en vecka framåt får kämpa med detta tröga net där jag har svårt att få fotona laddade till bloggen likaså får jag ibland knappt upp någo sidor. 

Sen då jag skall planera att fixa och trixa med mina foton ...nej då är det kört....får ingen sida öppnad.

Så nu får ni tyvärr ännu lite vänta på bilder från vår mini semester som vi spenderade på ett Spa/hotel från fredagen till lördagen.då jag var hemma på min lediga vecka.



Vi tänkte att vi skulle ha åkt dit igen till midsommaren men det var fullbokat och hör och häpna ...jag har googlat en massa ställen som vi skulle ha kunnat tänka oss fira midsommar ...allt från hotell , Spa till mysiga Herrgårdar och dom som föll oss i smaken så var alla fullbokade till midsommar. Så det verkar ha ökat och blivit populärt att fira på olika Spa/hotell midsommar och nu var vi som sagt lite ute i sista minuten för vi har inget speciellt som vi vill göra till midsommaren så därför skulle ett Spa weekend ha passat oss bra för då är det ingen skillnad vilket midsommarväder det  är.

Om det blir en blåsig, kall och regnig midsommar då myser man inne på Spa avdelningen och blir det en fin midsommar så kan man vara ute....därför skulle vi ha velat tillbaka till det hotellet vi var på nyligen som låg vid en sjö.Otroligt vacker och mysig plats.

I fjol kommer jag ihåg att vi firade midsommar med en hel dag på Spa hotell Karibia i Åbo och den dagen hade dom ute bastuna på så det var bara att sätta sig i en ordentlig vedbastu och kasta bad. Minns att det var en så otrolig kylig midsommar i fjol så det var verkligen skönt med en Spa dag.

Vi har ju som sagt vår stuga och själv har jag alltid tyckt om och vara på sjön och i stugan ...men som jag pratade idag med en arbetskompis hur enkelt man slipper med midsommarfirande då man  checkar in på ett hotell , inte behöver släpa en ända matkasse med ....allt gott finns serverat , bli uppassad hela midsommar , allt från att dom städar till att bädda sängarna , serverar maten och plockar undan...ingen av oss behöver diska , bastun färdigt varm, härliga jaccuzin att bubbla i hur länge man vill....och då midsommaren är över så tackar vi och bockar för oss för att åka hem utvilade.





Men får se var vi ännu skulle kunna hittat en mysig ,ledig ,plats ...får hoppas att folk avbokar innan midsommar... det skulle vara vår lycka att få checka in i deras ställe...vi håller tummarna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar