torsdag 28 maj 2015

Barndomsvänner....

är en gåva av guld!!Har under åren hittat massor med nya vänner men nog är det med barndomsvännerna man har dom flesta minnena att dela....allt från att suttit och lekt med barbie dockor till dom ljuva tonåren då man tyckte att livet var så förbannat tufft till att alla ungefär skaffat familj och barn samtidigt till att vi alla börjar komma upp i den mogna ålder och hoppas även vänskapen fortsätter då vi rusar runt med rullatorerna.Idag då jag skulle rusa och söka kidzen ...så hörde jag plötsligt på parkeringen..huhuuu...och två bekanta ansikten skuttade ut från en  bilen :) Där stog plötsligt T och A ( mina barndomsvänner) som skulle överraska mig och komma och hälsa på  utan förvarning.Dom brukar i vanliga fall ringa i förväg....men dom känner mig så bra....att dom vet att jag rätt ofta har telefonen på ljudlös..och inte hör  då det ringer.Därför kom dom helt appropå.
Nuförtiden hinner man inte så ofta träffas..alla har ju sitt ...men älskar sådana vänner som man inte behöver umgås eller ringa med dagligen...och fast  det kan vara en längre paus så skall det ändå kännas som man träffades igår.
Märkte nog att vi skulle behövt mera tid ...för vi har ju inte snarvlat med varann på flera månader.....men hur fixar man det....jo man bokar in följande träff i kalendern så att det säkert blir av.....så nu T har du snart pratkvarnarna och sångfåglarna där (kankse det blir utomhus karaoke ;)
Till på köpet hade dom med en super fin tavla med en super fin text (bröllopsgåva)...precis min stil!!! TUSEN TACK o KRAM!Tack också för kortet hann ju inte så noga se på det...oj va de va fint!!!
Känner mig lycklig lottad som har en massa härliga vänner omkring mig...ni är alla guld värda....som sagt nu är jag inne i en fas i livet då mina kidz ännu behöver mig här hemma ...men min tid kommer nog ännu då jag utan att så mycket planera kan hoppa i bilen och ha mera  tid för vännerna...så vänta bara alla  ni som inte ser mig så ofta nu.....jag lovar vi kommer nog att mycket roligt ännu här i livet!!!Vi  är ju "unga" så nog ska vi hinna med mycket skoj ännu.
Vänta bara då jag vänder bladet i livets bok och kommer fram några kapitel....då  kan ni nog börja räkna med mig också på alla roliga happenings....och så sjunger vi "Den bästa tid e nu " 
Precis så där kommer jag vara i framtiden....absolut ingenstans före jag fixat en snygg make up :)
 
Man har många härliga minnen gömda i sitt eget fack!!!
 
T och A och många andra..tackför att ni finns!!!
 

 
Friends forever!!
 
...alla mina härliga vänner pådetta jordklot!!!
 
eller hur T och A ;)
 
Idag kom två glada flickor och överraskade mig :)
Tack tack tack..jättefint!!
 
Härlig tavla ..som ännu är i  paket och väntar påsin rätta plats!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar