söndag 31 maj 2015

Utfärd!

Som sagt igår var det avslutning och vi hade inga måsten att rusa på en massa dimisioner eller dylikt.Vi fick riktigt planera vår dag hur vi ville...och då bestämde vi att vi far på en en liten utfärd här i Åbo.
Vart det blev kanske inte är svårt att gissa om pappa i familjen kör buss...jepp vi for på en buss utfärd.
Jag var väl nog inte riktigt den som ropade jippiii för att åka stadsbuss några timmar... men kidzen var ju helt lyckliga att få fara ut och åka buss med sin pappa.
Men nog är naturen som vackrast nu....han kör buss ut mot Hirvensalo i Åbo och nog är de så vacker just i dom områdena och under resan fick vi se en massa fina nybyggda hus...ni vet det är ju där som " gräddan" bygger...eller så sitter dom där med ena jävla bostadslån och inte kan göra annat än sitta hemma på terassen och äta havegrynsgröt.Jag själv vill hellre bo billigare och fast åka utomlands ett par gånger i året.Men som sagt det är ju tur att vi alla får precis själv välja hur vi vill ha det.
Men nog är det sådana otroliga hus som folk bygger nuförtiden...flera våningar med fönster stora som man skulle se in i ett akvarie.
Nej tack för mig...jag trivs super i vår höguslägenhet och min lilla mysiga balkong...inga blommor som behöver vattnas eller gräsmatta som skall klippas.
Okej de om de sen fortsatte vår bussutfärd till centrum där vi blev och äta en glass och sen igen tog vi bussen och for hem och hade filmkväll.
I den här åldern är dom lyckliga över små saker.
 
 
 
Sista passageraren steg av då hade vi bussen för oss själv :)
 
5 min paus...då fick J prova sitta på förarplatsen :)
 
Åbo torg!
 
Lugnt på Hesburger...ungdomarna hemma och ladda upp inför kvällens party ;)
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar