tisdag 26 maj 2015

Hör inte till mina favoriter...men gott var det!!

Medan jag varit på jobb hade familyn varit ut till stugan en sväng och så hade dom varit ut och fiska strömming....och idag blev det stekta strömmingar till middag som min man fixade.
Det hör inte till min favoritmat  men måste erkänna att det var super gott då  man fick plocka dom direkt från pannan och så var dom så där passligt knapriga.Det blev kvar tills i morron så då skall jag passa på att fixa lite mos till ...namsi.
J frågar hela tiden när vi skall fara och fiska igen  dom tyckte det var så roligt.Så nu när det blir sommarlov skall det nog bli att fiska....brukar vara så roligt då man är i stugan att sitta på bryggan och meta.
Skall stekas i äkta smör :)
Namsi!!
Hoppas vädret skulle småningom bli varmt och skönt och att stugfiilisen skulle så där sakta komma smygande....då skall vi fara med kidzen och plocka mask och sätta oss på bryggändan och försöka få abborrar.  

 
 
Hoppas att det snart blir varma sommarkvällar då man kan sitta och meta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar