torsdag 28 maj 2015

Denna doft tröttnar jag aldrig på.

Påminner om då jag var barn och man sprang i skogen och plockade just dessa blommor.Vi behöver bara gå över vägen så har vi ett hav av liljekonvaljer!!
I fjol hann jag inte plocka en ända bukett av dom men just nu har vi redan tre buketter inne....och igår sa J att vi skall fara och plocka ännu mera idag...passar mig perfekt.
Synd att det är så kort tid som allt blommar och är så här vackert grönt.....för nu är den gröna färgen som vackrast!
Tänk så vackra blommor det finns ute i naturen och du behöver inte betala en ända jyyro för dom....bara lyfta rumpan från soffan och ut och plocka och njuta av den härliga doften.
Så fast man bor i stan behöver det inte betyda att det bara finns asfalt och avgaser....vi har jätte fina skogsområden här som vi bor och jätte fina  mortionsbanor här i skogen som man kan gå ut och gå om man vill och där finns ännu mera liljekonvaljer!!
Nu alla ut och plocka blommor som har möjlighet.
 
 
Grönt så långt ögat kan nå av liljekonvaljer!
 
 
Härlig bukett och härlig doft!!
 
Min bukett....
 
...och J´s bukett!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar