måndag 11 maj 2015

Så här kan man också äta frukost då man har arbetsvecka!!

Härligt att se då solen lyser och härligt att veta att det börjar bli sådana tider då man kan sitta ute på deck då man har ledigt från jobbet.Det är en lång tid som man för det mesta vistas inomhus då man är på jobb för havsluften är rätt så länge kall och då det är höststormar så står man inte gärna ute på deck för  då kan man hastigt blåsa bort och sen vintertid så hålls jag nog snällt inne så jag inte fryser ihjäl....men ack så härlig då sommaren kommer då lovar jag att varenda ledig stund så spenderas ute....man hinner ju knappast sova ....vill ta vara på alla lediga timmar man har med att njuta av den vackra vädret och den ljuvliga skärgården...nå jag hinner sova hemma sen på min lediga vecka.
Så här brukar jag ofta äta min frukost när vädret tillåter....tar med mig te,smörgås..lite frukt tex melon,banan,mandarin och så går jag upp på deck tolv där personalen har ett eget områden som vi får vara i lugn och ro utan passagerare,där vi kan sitta och koppla av.Alltså detta är som balsam för själen att ha en vy som detta då man äter frukost...kan absolut inte klaga.Ända nackdelen  med mitt jobb är att jag en hel vecka måste vara ifrån min familj men desto roligare sen då jag kommer hem på ledigt!Och otroligt nog så vänjer man sig av olika system  i familjen...alla har vi ett eget system som passar just  man själv och sin familj....vi är vana med detta system ..mamma vecka borta/vecka hemma.
Så här nära land kör vi med stora Grace.
 
 
Härliga små holmar.
 
Vattnet glimmarså där superfint!!
 
 
 
 
 
 
Detta smala sund passerar vi varje dag :)
 
Sommar fiilis ....mås och klarblå himmel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar