fredag 22 maj 2015

En dag kvar....

....i morron är det dags...höjdpunkten för oss esc fans....en ny Esc låt väljs och vi kan börja blicka framåt på nästa års Esc party!Tyvärr blir det lite glest med inlägg då jag är ombord (jobb) för här är jätte dålig kontakt,grrrr.....slipper inte in på bloggen eller överhuvudtaget alls på datan.Ibland fungerar det och då måste man försöka ta chansen och få skrivet.
Som sagt det kommer nu denna vecka handla mycket om eurovision och gårdagens semi2 var som förväntat...själv fick jag med 5 av mina favvon likaså från sem1:an kom 5 av mina favvon med.
Hoppas jag får skrivet ett inlägg ikväll eller morron före finalen så kommer ni få läsa min top5 och lite vilken fiilis inför finalen.
Med min top5 menar jag låtar som JAG vill ha bland dom 5 bästa och inte låtar jag TROR blir bland med dom 5 bästa.
Just nu ligger nog Estland och Ryssland och tävlar om ettans plats på min lista och med på listan ryms också Slovenien  tror också Italien smyger sig med och kanske Israel ..det är en så glad låt..man vill bara dansa då man hör den...i morron är jag klokare hur listan blir!!!
Hoppas ni som följer med Esc börjar ha listorna fixade,stämningen på topp ,humöret på topp,pirr i magen ,hjärtat som bultar av spänning....för så gör det åt en Esc veteran som jag....alltså jag är heeeelt i mitt esse!!!
Igår såg jag ett helt gäng bekanta (från Sverige) i tv rutan på sem2:an...oj oj om jag också fått vara där och vinka.Men så länge lottovinsten låter vänta på sig så kan jag inte vara överallt där jag vill vara.
Men har redan börjar så där sakta blicka mot nästa års ESC...blir det i Estland eller Ryssland  i nästa år så åker jag troligtvis och ser det live....för har vänner i Estland och vänner som har släktingar i Ryssland....så jag for boende fixat på det viset billigt och bra...båten till Estland så kan jag använda fribiljetter och sen är det då Eurovisionsbiljett paketet på 6 biljetter som jag köper via Eurovisions fan cluben som vi får till ett bra pris.....så nog skall jag väl få inskuffat en esc resa bland allt annat program i nästa års almanacka.
Det är många trådar man skall hålla i då man är en äkta eurovisons fantast...mycket planerande hit och dit!!
Men nu firar vi först den här finalen modell 2015 ...sen kan jag börja planera.
No Eurovision...No life ;)
 
Min favorit!
 
 
Min Favorit.
 
Min favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar