söndag 3 maj 2015

Sprickfärdig,gråtfärdig,spyfärdig...allt i samma paket!!

Varför är det lika alla gånger det är nån speciell helg som t.ex. påsk,vappen,midsommar,jul m.m. Man köper hem mat som man skulle tro att butikerna är stängda en vecka åtminstone....och sen börjar det där ätande.
Ja det är helt otroligt hur man vräker i sig.
Varför skall jag alltid överdriva då det är någo speciell helg...jo för jag älskar att fixa och dona i matväg...och det är ju så roligt med lite extra godsaker då man är ledig och vill mysa.
Så nu kan ni nog säket gissa hur jag känner mig....jo precis jag är spyfärdig,sprickfärdig och gråtfärdig att man fan inte kan äta med förstånd.Det skall vara lite saltigt och så är det lite sött,så har det varit fastlagsbullar i flera omgångar ,lite munkkar på det, Coca cola,mjöd,igen lite saltigt för att sen kolla om det finns lite choklad nånstans och så där har det sen hållit på hela vappen.Tur att vardagen kommer imot....kommer att smaka super gott med vanlig husmanskost och mycke grönsaker till och en massa frukt till mellanmål!!!Börjar ju undra hur förbannat mycke jag handlade före vappen då det inte verkar minska nånstans.Nu får det vara en paus med sådan här jäkla skräp mat tills nästa stora helg som är midsommaren och då är jag på jobb så då hinner man inte äta så mycket då man skall jobba.Nu sitter jag här och skriver blogg...tror ni jag äter något???Rätt ..klart  jag sitter här och tuggar i mig chips...nä nu fan får det räcka .Påsen in i skåpe och jag pyser i sängen och säger tack och go´natt!


Tror till och med vår katt har samma symtop.
Så där har jag känt mig idag!!!
Spyfärdig!
....annars bara är bokstäverna lite uttöjda ..hehe..härlig bild!
Ja man får ju hoppas egen karl tänker så om mig ;)
Tror fan det blir att äta småspik efter vappen !!!
Stugsäsongen börjar snart ...får se om båten sjunker då vi alla skall iväg ;)
Gjorde som grandma..lagade EN köttbulle åt kidzen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar